Informatiesysteem Gemeente Alblasserdam

Zoeken in het RIS

Vergaderingen, bestuurlijke dossiers en documenten

Home / Dossier - 968952

Gemeente Dordrecht

Dossier - 968952

Details van een bestuurlijk dossier
Dossier nummer 968952
Onderwerp Verordening Gemeentelijke Basisregistratie Personen (BRP)
Ingekomen/gepubliceerd 02-01-2013 15:01:28
Onderwerp Verordening Gemeentelijke Basisregistratie Personen (BRP)
Thema' 28 - Bestuurlijke Zaken
Portefeuillehouder Blase, Bert (A.B.)
Datum B&W Besluit 18-12-2012
Steller Margriet van der Linde
Samenvatting Sinds 1 januari 2010 dienen op grond van artikel 96 lid 1 van de wet GBA medewerkers binnen de gemeente gebruik te maken van de basisregistratie personen. Afnemers worden verplicht actuele authentieke persoonsgegevens te gebruiken bij hun beslissingen en bij gerede twijfel omtrent de juistheid van deze gegevens dit te melden aan de bron. De GBA-verordening is vastgesteld door de gemeenteraad op 24 maart 2010 en wordt nu vervangen door de Verordening Gemeentelijke Basisregistratie Personen (BRP) .