Vergaderingen, bestuurlijke dossiers en documenten
Uitnodigingtot bijwoning van de openbare raadscommissie Bestuur
Datum: dinsdag 15 oktober 2019 Tijd: 20:30 Plaats: Alblasserdam Locatie: Landvast
De voorziter opent de vergadering en heet iedereen welkom. De agenda wordt gewijzigd vastgesteld; eerst zal de Raadsinformatiebrief over Subsidiebeleid (punt 5) worden behandeld en daarna punt 4, het raadsvoorstel 2e Bestuursrapportage (in verband met beschikbaarheid portefeuillehouder).
Het verslag wordt door de commissie Bestuur goedgekeurd; in de commissie Grondgebied is een aanvulling aangegeven op het verslag (het betrof een integrale commissie).
Er zijn geen mondelinge mededelingen vanuit het college.
De SGP fractie heeft nog wat vragen over de geheime bijlage, deze vragen zullen schriftelijk worden ingediend. Ter vergadering worden vragen gesteld over het busstation, opening/exploitatie sportcentrum, status Mercon Kloos, vervangen asfalt Oude Torenweg. De portefeuillehouders zullen hier schriftelijk op reageren, voor de raadsvergadering van 29 oktober.Wethouder Zandvliet geeft aan dat zij deze week zal ingaan op de (aangehouden) motie van de CU/SGP over 'Gezonde Gezinnen'. Er wordt bekeken wat in Alblasserdam nodig is. Zonder tegenbericht kan het voorstel door als hamerstuk in de raad, de SGP wacht de beantwoording van de vragen af.
De raadsinformatiebrief gaat als ingekomen stuk naar de raad van 29 oktober.
Dit betreft een technisch voorstel, het presidium stelt voor om dit stuk als hamerstuk door te geleiden naar de raad van 29 oktober
Het voorstel gaat als hamerstuk naar de raad van 29 oktober.
Mevrouw de Deugd haalt de lage vaccinatiegraad in Alblasserdam aan en vraagt wat de eerste stap in Alblasserdam is om dit aan te pakken. De portefeuillehouder geeft aan dat in regionaal verband een strategie is vastgesteld (verhoogde inspanning).De heer van Werkhoven vraagt naar de status aanpak vuurwerkoverlast. De portefeuillehouder meldt dat dit voor de raad van 29 oktober met de raad wordt gedeeld.
De voorzitter dankt alle aanwezigen en sluit de vergadering.
Inspreekrecht burgers Bij elk agendapunt, met uitzondering van door de raad bepaalde gevallen, krijgen aanwezigen in twee termijnen de gelegenheid het woord te voeren. Elke spreker krijgt in de 1e termijn vijf minuten het woord en in de 2e termijn de gelegenheid voor nog een korte reactie. Inzage stukkenDe volledige stukken zijn beschikbaar via het Raadsinformatiesysteem.
Voorzitter: A.H. Brasser