Vergaderingen, bestuurlijke dossiers en documenten
Uitnodigingtot bijwoning van de openbare raadscommissie Bestuur
Datum: dinsdag 26 november 2019 Tijd: 19:30 Plaats: Alblasserdam Locatie: LandvastDIT BETREFT EEN INGELASTE VERGADERING. AANSLUITEND VINDT DE GEMEENTERAAD PLAATS (GEWIJZIGD TIJDSTIP!)
De voorzitter heet iedereen welkom en licht de agenda van dit overleg toe. In de commissie Bestuur en Samenleving van 19 november is onderhavig agendapunt niet behandeld, vandaar dat deze ingelaste commissievergadering plaatsvindt waarbij alleen het doorgeschoven agendapunt wordt besproken. De agenda wordt vastgesteld.
Op 19 november is dit agendapunt niet behandeld in de commissie Bestuur en Samenleving, behandeling is verplaatst naar deze vergadering.
De burgemeester houdt een korte inleiding op het onderwerp. De behandeling van dit dossier spitst zich toe op een drietal punten: Bezuinigingen GRD, standpunt van Dordrecht (de ingediende motie), de Aanzet (document opgesteld door de heer Paans met input van een groep raadsleden uit de regio).De fracties reflecteren op het onderwerp. Geconcludeerd wordt dat het raadsbesluit uit 2011 leidend blijft voor de raad. Structuurdiscussie is niet wenselijk, alleen als dit bijdraagt aan het bevorderen van de samenwerking. De wens om samen te (blijven) werken wordt nadrukkelijk uitgesproken.
De voorzitter bedankt de aanwezigen voor hun inbreng en sluit de vergadering.
Inspreekrecht burgers
Bij elk agendapunt, met uitzondering van door de raad bepaalde gevallen, krijgen aanwezigen in twee termijnen de gelegenheid het woord te voeren. Elke spreker krijgt in de 1e termijn vijf minuten het woord en in de 2e termijn de gelegenheid voor nog een korte reactie.
Inzage stukkenDe volledige stukken zijn beschikbaar via het RIS.
Voorzitter: J.C. Brand