Vergaderingen, bestuurlijke dossiers en documenten
Uitnodiging tot bijwoning van de openbare vergadering van de raadscommissie Samenleving
Datum: dinsdag 13 december 2016 Tijd: 21:00 Plaats: Alblasserdam Locatie: Burgerzaal
De voorzitter opent de vergadering en heet iedereen welkom.
De commissie besluit agendapunt C9, Raadsinformatiebrief Stand van zaken uitbereiding Dok11 als eerste te bespreken.De commissie besluit agendapunten C5, C6 en C7 gezamenlijk te bespreken.
De besluitenlijst van de commissie Bestuur en Samenleving van 15 november 2016 wordt ongewijzigd vastgesteld en de commissie neemt kennis van het geluidsbestand.
Er zijn geen mondelingen mededelingen vanuit het college.
De portefeuillehouder komt met een memo waarin de vraag wordt beantwoord of er bij maatwerkvoorzieningen bij de toetsing van het jaarinkomen rekening wordt gehouden/aandacht is voor een eventuele verandering in het jaarinkomen over de afgelopen twee jaar.
De commissie adviseert de raadsinformatiebrief op de doorlopende lijst ingekomen stukken te plaatsen voor de raad van 20 december 2016.
De raadsinformatiebrief Inspectierapport jeugdzorg oktober 2016 (agendapunt 5) en de raadsinformatiebrief Concept uitvoeringsprogramma Serviceorganisatie Jeugd 2017 (agendapunt 6) worden als één bespreekstuk behandeld.
De commissie behandelt de raadsinformatiebrieven Inspectierapport jeugdzorg oktober 2016, Concept uitvoeringsprogramma Serviceorganisatie Jeugd 2017 en Update wachtlijsten Veilig Thuis deel 5 gezamenlijk.
De voorzitter vraagt aandacht voor de presentatie Dashboard Jeugd welke is toegevoegd. De commissie geeft aan dat de dashboard niet leesbaar is. Afgesproken wordt dat de dashboard eerst leesbaar gemaakt moet worden en dan wordt in het Presidium afgesproken of deze, wellicht kort, nog terug komt in de commissie.
De commissie stemt met de portefeuillehouder het te lopen proces af. Begin 2017 komt er een bewonersavond, waarbij ook de raad wordt uitgenodigd. Daarna volgt er een discussie met de raad over de kaders waarna het definitieve raadsvoorstel volgt.
Er wordt geen gebruik gemaakt van de rondvraag.
De voorzitter dankt de aanwezigen voor hun inbreng en sluit om 11.30 uur de vergadering.
Inspreekrecht burgers
Bij elk agendapunt, met uitzondering van door de raad bepaalde gevallen, krijgen aanwezigen in twee termijnen de gelegenheid het woord te voeren. Elke spreker krijgt in de 1e termijn vijf minuten het woord en in de 2e termijn de gelegenheid voor nog een korte reactie.
Inzage stukkenDe volledige stukken zijn beschikbaar via het RIS.
Voorzitter: dhr. A. Strop