Vergaderingen, bestuurlijke dossiers en documenten
Agenda vergadering presidium
Datum: woensdag 31 oktober 2018Tijd: 19:30Plaats: AlblasserdamLocatie: Kamer 114
Voorzitter: J.G.A. PaansGriffier: I.M. de Gruijter
De voorzitter heet iedereen welkom en opent de vergadering. Aan de agenda worden ter bespreking toegevoegd:begrotingsproces, behandeling van de brieven werkgroep Oceanco en het proces omtrent fietspad Oost Kinderdijk.
Het verslag van 1 oktober wordt ongewijzigd vastgesteld.
-voorraadagenda organisatie-concept vergaderschema 2019-proces aanleveren stukken, publiceren agenda's
De voorraadagenda wordt doorgenomen. Het presidium vindt het prettig dat het document weer beschikbaar is, het stuk zal maandelijks op de agenda worden geplaatst. Zorg wordt geuit over de hoeveelheid dossiers. Het concept vergaderschema 2019 wordt besproken en op kleine onderdelen aangepast. De oude versie van het document zal worden verwijderd.Proces aanleveren stukken wordt doorgenomen. Intentie wordt uitgesproken om vanaf januari de presidium agenda eerder beschikbaar te hebben (vrijdag ipv maandag).Proces gemeentehuis: planning wordt doorgenomen. Op 15 november is een openbare bijeenkomst. Rol van de raad is hier om te luisteren/op te halen. In het presidium van 28 november wordt het vervolg van het proces bekeken. Begrotingsraad: de vergadering wordt doorgenomen. Starttijd is 19.30.
De heer Brand heeft een opzet gemaakt voor een BIO over WK10, dit zal aan de stukken van deze vergadering worden toegevoegd. Verder doet de heer Brand een mededeling over zijn fractie.De heer Stout vraagt of behandeling van de Burap's in het vervolg in een integrale commissie kan plaatsvinden. Dit wordt onderschreven door de overige leden.De heer Stout vraagt verder naar een procedure rond afdoening van moties. Griffie pakt dit op.
De voorzitter bedankt de aanwezigen en sluit de vergadering.