Vergaderingen, bestuurlijke dossiers en documenten
Agenda
van de openbare vergadering van de raad der gemeente Alblasserdam
Datum: dinsdag 12 november 2013 Tijd: 19:30 Plaats: Alblasserdam Locatie: Burgerzaal
De voorzitter opent de vergadering en heet de aanwezigen welkom. De heer Pardo is afwezig, als woordvoerder voor de D66 is de heer van der Plaat aanwezig. De agendapunten 5 en 6 (Vaststellen programmabegroting 2014 en Meerjarenperspectief 2015-2017 en de Raadsinformatiebrief over beantwoording raadsvragen) worden samengevoegd tot één agendapunt. Verder geen wijzigingen op de agenda.
De raad neemt kennis van het geluidsverslag van de raadsvergadering d.d. 29 oktober en stelt de besluitenlijst ongewijzigd vast.
Er wordt geen gebruik gemaakt van het inspreekrecht.
Van de mogelijkheid om vragen te stellen, wordt geen gebruik gemaakt.
De spreektijd per fractie is maximaal tien minuten in eerste termijn. Er worden geen algemene beschouwingen gehouden, de inbreng van de fracties mag zich op meer onderwerpen richten dan alleen de vraag of de perspectiefnota op de juiste wijze in de begroting is vertaald. Portefeuillehouders krijgen ieder tien minuten spreektijd.
De raad stelt de begroting gewijzigd vast en neemt kennis van het Meerjarenperspectief 2015-2017. De raad besluit:
1. De alinea over de bestuurlijke toekomst van Alblasserdam op pagina 26 en 27 van de begroting tekstueel te wijzigen. Daar waar staat 'Alblasserdam bestuurlijk zelfstandig met ambtelijke regie' moet gelezen worden: 'Alblasserdam bestuurlijk zelfstandig'; 2. Met inachtneming van deze tekstuele wijziging de begroting 2014 vast te stellen en kennis te nemen van het Meerjarenperspectief 2015-2017;3. Per programma vast te stellen: a. de beoogde maatschappelijke effecten (outcome) - wat willen wij bereiken?b. de te leveren goederen en diensten (output) - wat gaan wij ervoor doen?c. de baten en lasten (input) - wat mag het kosten?
De raad neemt kennis van de raadsinformatiebrief over de beantwoording raadsvragen bij begroting 2014.
De voorzitter dankt de aanwezigen voor hun inbreng en sluit de vergadering.
Alle stukken zijn digitaal beschikbaar via het RaadsInformatieSysteem. De volledige stukken liggen ook ter inzage in de leeskamer op de begane grond van het gemeentehuis.
Voorzitter: A.B. Blase