Vergaderingen, bestuurlijke dossiers en documenten
Uitnodiging tot bijwoning van de openbare vergadering van de samengestelde raadscommissie Samenleving en Bestuur
Datum: dinsdag 13 februari 2018 Tijd: 19:30 Plaats: Alblasserdam Locatie: Kamer 114
De voorzitter heet iedereen welkom en opent de vergadering. De agenda wordt ongewijzigd vastgesteld.
Het verslag van 23 januari wordt vastgesteld.
Er zijn geen mededelingen vanuit het college.
Namens het openbaar onderwijs in Alblasserdam is de heer van Genderen aanwezig bij de behandeling van het raadsvoorstel. Het voorstel wordt als akkoordstuk geplaatst op de raad van 20 februari.
De heer Sterrenburg vraagt of het mogelijk is een avond te beleggen met de medewerkers van het CJG/vanuit de (jeugd)zorg om ervaringen te horen. Dit zal in de nieuwe raadsperiode vorm krijgen.De commissie verzoekt de portefeuillehouder om de zienswijze op een paar punten aan te scherpen. De herziene versie komt zo spoedig mogelijk naar de raad. Het voorstel wordt als bespreekstuk geagendeerd bij de raad van 20 februari.
De heer Schook stelt bij één van de bijlagen een technische vraag (vrijstelling BTW), de portefeuillehouder zoekt dit uit en zorgt voor beantwoording. Het raadsvoorstel gaat als akkoordstuk naar de raad van 20 februari.
Het voorstel gaat als akkoordstuk naar de raad van 20 februari.
De heer van Werkhoven heeft een vraag over de genoemde bedragen inzake het Havengebied. De portefeuillehouder (niet aanwezig bij de vergadering) zal worden verzocht om de vraag te beantwoorden. De raadsinformatiebrief komt op de doorlopende lijst ingekomen stukken voor de raad van 20 februari.
De raadsinformatiebrief wordt geplaatst op de doorlopende lijst ingekomen stukken voor de raad van 20 februari.
De heer ten Hove haalt de BIO aan van 29 november 2016 over Armoede, hierin is aangekondigd dat er een RIB zou worden opgesteld over een geïntegreerde aanpak van problematieken. De wethouder geeft aan dat hier aan gewerkt wordt. De raadsinformatiebrief komt op de doorlopende lijst ingekomen stukken voor de raad van 20 februari.
Er wordt geen gebruik gemaakt van de rondvraag.
De voorzitter bedankt alle aanwezigen en sluit de vergadering.
Inspreekrecht burgers
Bij elk agendapunt, met uitzondering van door de raad bepaalde gevallen, krijgen aanwezigen in twee termijnen de gelegenheid het woord te voeren. Elke spreker krijgt in de 1e termijn vijf minuten het woord en in de 2e termijn de gelegenheid voor nog een korte reactie.
Inzage stukkenDe volledige stukken zijn beschikbaar via het RIS.
Voorzitter: A.C. Strop